XEIDE


jueves, 21 de octubre de 2010

Eu leo, ti les, el le........





       PAUTAS PARA LER NA CASA COS NOSOS/AS FILLOS/AS

                       
Todos os nenos e nenas deben ler na casa, dá igual o curso no que se atopen. Cada día media hora de lectura é o mínimo que se debería facer. No caso dos nosos fillos e fillas que están en 4º de Educación Primaria, non vai ser distinto, pero si é importante ter en conta algunhas pautas de lectura para que vós, pais e nais, podades ser partícipes da actividade e ao mesmo tempo lles axudedes a mellorar cada día.
O primeiro paso que imos seguir para unha lectura apropiada é buscar un sitio tranquilo onde sentarnos cos nosos fillos e fillas, non debería haber televisión, radio ou outros nenos ou nenas xogando mentres eles/as len.
Unha vez acomodados, o noso fillo ou filla vai ler en alto para nós. Ler en alto axuda tanto a unha mellor concentración por parte do neno/a como a unha atención pola nosa parte dos erros que pode cometer e ao mesmo tempo atendendo nós, non necesitamos ter a lectura feita con anterioridade, el/ela van ser os lectores, nós os que imos escoitar.
O tempo mínimo de lectura en alto debería ser media hora, despois, e xa según o neno/a, poden seguir lendo eles sós en baixo, en alto ou mesmo descansar.
Imos procurar que o momento de lectura sexa sempre o mesmo, ou polo menos como norma, aínda que de cando en vez a teñamos que variar. Eleximos unha hora na que o neno ou nena esté máis receptivo e tranquilo, pode ser un pouquiño antes da merenda, antes de ir as actividades extraescolares ou mesmo antes de durmir.
Unha vez que xa comezou a lectura imos fixarnos nos seguintes puntos:
-          O neno/a debe ler nun tono normal, nin moi alto, nin susurrando.
-          Cando unha palabra é moi difícil por descoñecida ou longa, non se le silabeando, mellor a lemos na cabeciña e a dicimos despois, unha vez que no pensamento xa a entendimos. Non importa en principio, o tempo que se tarde, pouco a pouco se lerá co pensamento moito máis rápido.
-          Cando lean mal unha palabra, non llo pasedes, decímoslle “non” e que a lean ben, xa sabedes, primeiro co pensamento e despois coa boca.
-          Os puntos e as comas son pausas e hai que facelas, doutro xeito, non entenderemos ben a frase. Ao principio, se non son capaces de facer e diferenciar as pausas podemos facelo con palmadas na mesa. Deste xeito, comezamos xa a lectura cunha man apoiada, pola palma, na mesa. No momento que hai unha coma, damos unha palmada na mesa, momento no que se descansa, e seguimos. Se a pausa é un punto, damos dous palmadas e seguimos. Podemos continuar con este método todo o tempo que queiramos, pronto os nosos fillos/as non necesitarán a palmada e farán as pautas eles sós.
-          Cando acabemos a lectura, faremos algunha pregunta sobre o que leron, preguntas sinxelas que simplemente nos orienten sobre o que entenderon ou non.
Cada neno/a ten o seu ritmo, o que un pode ler en media hora, outro pode que tarde 15 minutos. Agora mesmo non nos importa a cantidade senón a calidade, que lean ben, seguros, sen silabear, facendo pausas e entendendo o que len. Máis adiante, cando xa teñan un bo ritmo e unha velocidade boa, faremos outro tipo de exercicios.

LEMBRADE:
Media hora de lectura diaria, sempre diante dun adulto. Os nenos/as se sentirán importantes, acompañados/as, escoitados/as e vós seguiredes dunha forma directa os progresos dos vosos/as fillos/as.
A lectura é a base para calquera materia, habendo unha boa lectura, non ten porque haber problemas no resto.

BOA LECTURA!

                                                   A titora.